Η νέα εμμονή των παιδιών είναι το μακιγιάζ και οι γονείς δεν ξέρουν πώς να το χειριστούν
Οι γενιές αλλάζουν και η κάθεμιά έχει τις δικές της προσλαμβάνουσες, συνήθειες και επιρροές. Τα τελευταία χρόνια έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στην επιρροή που ασκούν στα παιδιά τα social media καθώς δημιουργούν πρότυπα αλλά και… εμμονές!
Μια από τις πιο πρόσφατες καταγεγραμμένες εμμονές, την οποία οι γονείς δεν ξέρουν πως να διαχειριστούν είναι η απαίτηση των παιδιών τους για καλλυντικά. Έχει παρατηρηθεί ότι κόριτσια ήδη από την ηλικία των 12 ζητούν την αγορά προιόντων περιποίησης επηρεασμένες από τα βίντεο που παρακολουθούν στις γνωστές διαδικτυακές πλατφόρμες.
Ακόμα όμως κι αν οι γονείς δεν ενδώσουν σε αυτή την απαίτηση, τα παιδιά στην προεφηβεία σπεύδουν να αποσπάσουν προιόντα από τη μαμά τους, τη μεγαλύτερη αδερφή τους ή κάποια φίλη τους προκειμένου να μιμηθούν όλα όσα παρακολουθούν στα σόσιαλ μίντια.
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό από αναπτυξιακής άποψης; Είναι απλό. Στην ηλικία των 12 ετών τα παιδιά αλλάζουν, ψυχολογικά, σωματικά, ορμονικά. Η φάση της προεφηβείας και λίγο αργότερα της εφηβείας δημιουργεί την ανάγκη παρατήρησης της εξωτερικής εμφάνισης. Η ανασφάλεια γίνεται ακόμα πιο έντονη μπροστά σε αυτές τις αλλαγές και τα παιδιά ψάχνουν διεξόδους θέλοντας να νιώσουν ότι κάπου ανήκουν.
Όλα τα παραπάνω τα οδηγούν στο μακιγιάζ. Παρατηρούν λοιπόν τι κάνει η μαμά, η αδερφή ή κάποιο κορίτσι στα σόσιαλ μίντια και επιχειρούν να αντιγράψουν τις συνήθειές τους. Με αυτόν τον τρόπο νιώθουν ότι ανήκουν σε μια συγκεκριμένη ομάδα και ότι ακολουθούν το ρεύμα. Τι συμβαίνει όμως πραγματικά με αυτό που λέμε «αυτοπεποίθηση»; Στην προσπάθεια να χτίσουν τη δική τους αυτοπεποίθηση η οποία συχνά πλήττεται στην προεφηβεία, τα κορίτσια επιχειρούν να βελτιώσουν την εμφάνισή τους με το μακιγιάζ. Αυτός όμως δεν είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης. Πρέπει πάντα να έχουμε στο νου μας ότι τα λαμπερά πρόσωπα που παρακολουθούμε στο ίντερνετ δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Με παρόμοιο τρόπο πρέπει να σκεφτόμαστε για τις «διαδικτυακές ζωές» και τα πρότυπα που προωθουν.
Σαφώς ένας ενήλικας μπορεί να αναλύσει εύκολα τις παραπάνω σκέψεις, τι συμβαίνει όμως με ένα κορίτσι στην προεφηβεία και την εφηβεία; Σε αυτή την περίπτωση ο καλύτερος τρόπος να κατανοήσει την επιρροή που ασκούν τα social media και τα αρνητικά της χρήσης μακιγιάζ σε τόσο μικρές ηλικίες είναι η συζήτηση. Μην διστάσετε λοιπόν να αφουγκραστείτε τους προβληματισμούς του παιδιού σας και να αναλύσετε όλα όσα το προβληματίζουν.